054-7000037:

רוכשים נכס? היעזרו בעורך דין מקרקעין

קונים דירה או מגרש? לצד זאת שמדובר בצעד מרגש שטומן בחובו השקעה ותשואה ניכרת, הרי שעסקאות נדל"ן גם נחשבות למרתיעות למדי. הצעד אל עבר הלא נודע, ריבוי המושגים שאינם מוכרים או שגורים בלשונו של כל אחד, כל אלו ועוד יכולים גם להרגיש כמו הימור אחד גדול, שלעתים ספק אם ישתלם.

על כן, כאשר ניגשים לרכישת נכס נדל"ן, מוטב לפנות לקבלת ייעוץ וליווי מטעם עורך דין שכל מקצועו סובב סביב תחום זה.

כיצד עו"ד נדל"ן מסייע בעסקת רכישת נכס?

לשאלה השגורה האם חובה לשכור את שירותיו של עו"ד נדל"ן עבור רכישת נכס, התשובה היא לא. למעט יצירת החוזה הסופי, הרי שכלל עבודתו של עורך הדין היא בגדר רשות ותלויה תלות מוחלטת ברצונותיו של הקונה.

לאור זאת, רבים תוהים אם אכן משתלם להוסיף לארסנל ההוצאות המתלוות לעסקת מקרקעין, גם את עמלת שכר הטרחה עבור עורך דינם. על כך מוטב לענות במטרות תפקידו של עורך הדין: על עו"ד מקרקעין מוטלת החובה להגן על הלקוח מכל 'הפתעה' שעלולה לצוץ ושיכולה לעלות החל מאלפי ועד עשרות אלפי שקלים. במקרים סבוכים אף יותר, ליווי של עורך דין מקרקעין יכול למנוע את פיצוצה של העסקה והגעה עד לערכאות המשפטיות עם הליכים ממושכים ומתישים.

סקירת הנכס

כחלק מעבודתו, יפעל עורך דינכם כדי לבדוק את מידת כדאיות הנכס. לשם כך עורכי דין רבים מתפעלים קשרים יציבים עם מתווכי נדל"ן ושמאי מקרקעין אשר יכולים לספק עין מקצועית ומידע מודיעיני חשוב בטרם רקימת העסקה.

כמו כן, סקירת נכס כגון דירה יש שנייה, תתאפשר באמצעות בדיקת נסח הטאבו אשר מתפקד לא אחד כ'תעודת הזהות' של הנכס. תעודת זהות זו כוללת בתוכה את גודלו של הנכס, בעלים רשומים כחוק, שעבודים, הלוואות ועוד.

מיסוי מקרקעין

היבט משפטי חשוב לא פחות אותו יסקור עורך דינכם הוא חיזוי הוצאות המס הצפויות בעבור רכישת הנכס. בישראל, במסגרת חוק מיסוי מקרקעין, קיים חוק העונה לשם מס רכישה. מס זה מוטל על רוכשים כיוון שמדינת ישראל תוספת את קניית הנכס כהשקעה החייבת במס.

כחלק מן ההוצאות הצפויות בעבור רכישת הנכס, עורך דין מקרקעין מקצועי יבחן את גובה המס, ואף יגדיל לעשות ויבדוק אם הנסיבות מאפשרות הגשת בקשה להקלה במס או פטור מוחלט.

חוזים משפטיים

למעשה השלב האחרון מחייב את המעבר של עורך דין מקרקעין, והוא חוזה המכר. על חוזה המכר לוודא כי אין כל מקום ולו הקטן ביותר לפרשנות בעבור שני הצדדים של העסקה. כל סעיף אשר לא יובהר בצורה המקיפה והברורה ביותר, הרי שהוא פתח לאי-הבנות ומשם גם להליכים משפטיים סבוכים ומחלוקות.

עורך הדין של הרוכשים יפעל אל מול עורך דינם של המוכרים ויוודא כי כלל הסעיפים הנדרשים ואשר מגנים על הרוכשים, אכן מתקיימים כהלכה. סעיפים שכאלו יכולים לכלול: מועדי מסירת הנכס, אשרור כי עיקולים ושעבודים קיימים הם אינם מנת חלקם של הרוכשים החדשים וכיוצא בזה.

אם ננסה לתמצת את מהות עבודתו של עו"ד נדל"ן, הרי שמטרתו היא להגן על הרוכשים ולהבטיח את ביטחונם הכלכלי והמשפטי מתחילת העסקה ועד לביצועה בפועל.

עוד משהו שיעניין אותך:

עוד מרחבי הרשת: מטרנה, מטרנה להזמנה

גלקסי s24 – להזמנה באתר פלאפון

גלקסי s24 אולטרה – מהסדרה החדשה של סמסונג

מטרנה – באתר רמי לוי