054-7000037:

תנאים לקבלת משכנתא לרכישת בית במושב

החלטתם כי אתם רוצים לממש את חלום הבית הכפרי, להפחית את הלחץ והסטרס של האזור העירוני ואתם מעוניינים לעבור למושב. יש מספר דברים שכדאי לדעת על קבלת משכנתא המיועדת לרכישת בית במושב. קבלת משכנתא מהבנק על מנת לרכוש את הנחלה במושב שבה בסופו של דבר גרים, היא שונה בהרבה מנטילת משכנתא לטובת רכישתו של בית רגיל.

ראשית, כל עוד לא מדובר על הרחבה של מושב ורכישתה של נחלה חדשה שמשווקת על ידי מנהל מקרקעי ישראל, אלא על נחלה שכבר יש לה בעלים, יש סבירות מסוימת שהוא עצמו כבר נטל משכנתא על מנת לרכוש את הנחלה. לכן, במקרים כאלו, יסרבו הבנקים לרוב להעניק משכנתא לרוכש עד שלא תשולם המשכנתא על ידי בעל הנחלה.

אולם לא צריך להיבהל, אלו מצבים יחסית רגילים, וכל מה שצריך לעשות זה לבקש מהבנק שממנו נטל בעל הנחלה משכנתא, מכתב כוונות שבו הוא מתחייב למחוק את רישום המשכנתא מספרי המקרקעין כאשר בעל הנחלה ישלם את כל חובו. כלומר, הבנק מתחייב לשחרר את הנחלה לטובת הקונה החדש כאשר ישלם את הסכום הדרוש.

כמובן, שאי אפשר לקחת משכנתא סתם כך עבור נחלה המיועדת למגורים במושב, אלא יש צורך במספר מסמכים עיקריים שיסייעו בתהליך של קבלת המשכנתא: כך לדוגמא מומלץ להצטייד בחוות דעת של שמאי מקרקעין שיעריך את שווי הנחלה והזכויות הקיימות בה, מסמכים המעידים כל כך שלנחלה אין כל חובות או עיקולים לאחר שהייתה במסלול שיקום בעבר (שכן הבנק יסרב להעניק משכנתא במידה וקיימים עיקולים, צווי מניעה ושיעבודים מטעם נושים או משקם שמינתה המדינה). הימצאותם של מסמכים מהסוג הזה יוכלו לסייע בסופו של דבר לקבלת המשכנתא ורישום ברשות מקרקעי ישראל של הרוכשים את הנחלה.

חשוב לציין, כי אחד התנאים לרישום ברשות מקרקעי ישראל של הנחלה וקבלת המשכנתא, הינו שהנחלה אינה עושה שימוש חורג בשטח, והנושא מעוגן בפסק דין של ביהמ"ש. זאת, לאור העובדה ששימוש חורג בנחלה ללא אישור הינו הפרת הסכם ההתקשרות עם רשות מקרקעי ישראל.

כך, שיש לא מעט תנאים לקבלת משכנתא לרכישת בית במושב וכדאי לשים לב ואף להסתייע בייעוץ מקצועי הכולל פרטים מפורטים על תהליך המשכנתא, מיחזור משכנתא קיימת במידת הצורך ועוד, כל זאת על מנת שהתהליך יעבור באופן חלק יחסית.

מרחבי הרשת:

מטרנה – ערוץ יוטיוב
מטרנה באתר ויקטורי
מטרנה להזמנה
מטרנה באתר זאפ מרקט