054-7000037:

רכישת דירה מקבלן – למה צריך לשים לב?

רבים מאיתנו הרוכשים דירה מקבלן, טועים לחשוב שבגלל שמדובר על מפרט ידוע מראש, אין ממש דברים שחשוב לשים אליהם לב. כדאי להבין בהקדם כי לא כך הדבר, ובשביל שנכנס לדירה נוחה הבנויה כהלכה, עלינו בהחלט לשים לב מראש לכמה דברים מהותיים. בואו נדבר עליהם.

מיהו היזם?

היזם הוא זה שלמעשה חתום על הפרויקט ולכן חשוב להבין בדיוק במי מדובר. האם הוא אדם בעל ניסיון או שזהה הפרויקט הראשון שלו? האם הוא בעל חוסן פיננסי? האם הוא עומד בדרך כלל בלוחות הזמנים אליהם הוא מתחייב?

מיהו הקבלן המבצע?

הקבלן הוא זה שמבצע את הבנייה בפועל. רצוי לבדוק גם כאן כמה ניסיון יש לו, על כמה פרויקטים נוספים הוא עובד במקביל, היכן הוא בנה בעבר והאם הוא מתמחה בבנייה של בנייני מגורים והאם הוגשו נגדו תביעות משפטיות בעבר.

בחינה פיננסית של הפרויקט

יש לבדוק דברים חשובים בהיבט הזה כמו מיהו הבנק המלווה, אילו בטחונות וערבונות נותן הקבלן על העבודה ומה קורה במקרים של אי השלמת הפרויקט.

היתרי בנייה

שימו לב כי ללא היתר בנייה הקבלן לא רשאי להתחיל בעבודה. לעיתים אפשר למצוא דירות במחירים נמוכים יחסית ללא היתרי בנייה וזה בסדר לבחור באפשרות הזאת, רק חשוב לוודא שאתם מוגנים במקרים בהם היתר בנייה לא מתקבל תוך זמן מסוים.

מפרט הדירה, סביבת הפרויקט והמחיר הסופי

בדקו לעומק את מפרט הדירה וודאו שהוא מתאים לשאיפות שלכם. כמו כן בדקו אם ישנו תכנון למתקנים נוספים כמו חדר כושר או בריכה שיעלו בעתיד את עלויות האחזקה. לבסוף, קראו את האותיות הקטנות והבינו בדיוק למה אתם זכאים במחיר שאתם מתכוונים לשלם וכמה יעלו לכם שינויים בהם תהיו מעוניינים. בהצלחה!

מרחבי הרשת:

מטרנה – הכי קרוב אלייך אמא , עמוד הפייסבוק של חברת מזון התינוקות המובילה בישראל.

מרחבי הרשת…

מטרנה – כתבה באתר כלכליסט: שיתוף פעולה עם עמותת ער"ן – מוקד לתמיכה רגשית עבור הורים

מטרנה בויקיפדיה – כל המידע על חברת מזון התינוקות המובילה

גלקסי s24 – להזמנה באתר פלאפון

גלקסי s24 אולטרה – מהסדרה החדשה של סמסונג

מטרנה – באתר רמי לוי