054-7000037:

היתרים להצבת יורט בנחלה במושב

מבנים קלים וניידים מאז ומעולם היו תחום חם ומבוקש על ידי בעלי נחלות במושבי הארץ, היכולת להקים מבנה זול ויפה בזמן קצר יכול להיות יתרון גדול עבור מגוון רחב של שימושים, לאחרונה נכנס לשוק מבנה נייד חדש שהפך בין לילה ללהיט, מבנה זה או לא אחר מאשר היורט או בשמו המוכר יותר "אוהל מונגולי".

מהו בעצם היורט?

ובכן ההגדרה הכי טובה של יורט היא הכלאה בין אוהל לבין מבנה קל וזאת כיוון כי היורט מכיל קונסטרוקציה המורכבת ממסגרות אלומיניום, קורות עץ, חישוקי לחץ מברזל וקורות במבוק שלא תבייש אף מבנה קל, יש לו דלת עם צילינדר וונטה בקודקוד המבנה, עם כל זאת היורט מכוסה בארבע שכבות של יריעות נגד מים ובידוד מחום וקור ובדיוק בגלל אותן יריעות רבים נוהגים לכנות אותו אוהל.

האם אוהל יורט צריך היתרים כאשר הוא מוקם בשטח נחלה?

אז לאחר שהבנו מהו היורט ושהוא עונה גם להגדרה של אוהל נשארה השאלה האם אוהל שכזה מצריך היתרים בכדי להקימו בחצר הנחלה שבמושב?

בכדי לענות על שאלה זו נעזרנו בסטיבן שהוא הבעלים של חברת יורט ישראל אשר מייבאת אוהלי יורט לארץ.

אז התשובה של סטיבן הייתה חד משמעית, כן! מסתבר שאת מנהל מקרקעי ישראל ואת המועצות האזוריות לא מעניין במיוחד שרבים נוהגים לכנות את היורט אוהל והם מתייחסים אליו כאל מבנה קל לכל דבר ועניין ודורשים את אותם ההיתרים שהם דורשים על מבנים קלים אחרים.

בנחלות שאינן שייכות למנהל מקרקעי ישראל סביר להניח שההיתרים יגיעו בקלות יותר, כמו כן באזורי הקייט המורשים הוצאת ההיתרים לאוהל היורט כמבנה נופש היא משימה קלה בהרבה.

מי שמתכנן להפוך את אוהל היורט שלו למבנה השייך לעסק שלו ניתן להשיג את אישורים המתאימים על ידי היתר הנקרא פל"ח (ראשי תיבות של פעילות לא חקלאית בשטח הנחלה), כלומר היתר המאפשר להקים מבנה על שטח הנחלה שאיננו מיועד לפעילות חקלאית ולא משמש כבית.

מיותר לציין כי בין מועצה למועצה ובין אזור אחד לאזור שני קיימים הבדלים משמעותיים בקשיים ובסוג ההיתרים שצריך להנפיק בכדי להקים אוהל יורט בנחלה חקלאית, בחלק מהאזורים (בעיקר בפריפריה) יש הקלות במתן ההיתרים ושווה לבדוק את העניין מול המועצה המקומית / אזורית בו אתם גרים.

עוד משהו שיעניין אותך:
שי פניני
לשכת עורכי הדין
עו"ד שי פניני
עריכת דין – ויקיפדיה

שי פניני – משרד עורכי דין