054-7000037:

דברים שרציתם לדעת בתחום קרקעות חקלאיות למכירה ולא העזתם לשאול

קרקעות חקלאיות למכירה אלו הן אדמות שיעודן הוסב. הוחלט להפשירן כדי לשמש שטח לייעוד אחר, ובעיקר לבניית בתי מגורים, מרכזי קניות, משרדים ועוד. הפשרה של קרקע חקלאית מציגה פיתרון מהיר לסוגיות הדיור הקיימות בימינו; היא מאפשרת לזוגות לבנות את ביתם על שטחים שאינם יקרים, יחסית. נוסף על כך, קרקע חקלאיות למכירה מהווה חלון הזדמנויות עסקי עבור בעלי הון, המתכננים להרחיב את העסק שלהם, באמצעות השקעה נבונה עם קרקעות חקלאיות למכירה וייתכן שאף מכירת קרקעות אלו בעתיד הנראה לעין, או בעתיד הרחוק מאוד.

על אף הפוטנציאל הקיים בעניין זה, קרקע חקלאית היא לרוב השקעה ארוכת טווח, לעיתים לטווח הרחוק, שאינה נראה לעין. יש לקבל היתר בנייה, ולעיתים, הליך פרוצדוראלי זה לוקח יותר זמן מכפי שניתן להעלות על הדעת האנושית הממוצעת. לפיכך, עשויה השקעה זו להתאים לאנשים סבלניים ובעלי חזון של אמת, כאלו שברשותם הון המאפשר להם להמתין בסבלנות הנדרשת ולקפוץ על ההזדמנות הטובה הראשונה המופיעה מולם. הליך זה יסייע להם להגיע להצלחה אליה הם כמהים.

זכרו את החשיבות שבבחינת הקרקע ובדיקת שווי השטח המשוער והמוערך (ובקיצור – משוערך), כהכנה להתחלת הבניה ועת ההפשרה.

לא לוותר ולהמתין לרגע ההזדמנות שתגיע

בעשורים האחרונים, יחד עם הגידול באוכלוסיה וההתיישבות שאינה משתמעת לשתי פנים באזור גוש דן ובמרכז הארץ בכלל, הרי ששטחים למכירה לטובת בניית דירה, היא מצרך שהולך והופך נדיר יותר ויותר וכך גם יקר יותר. בימים עברו, ניתן היה לרכוש קרקעות חקלאיות למכירה בטווח מחירים סביר למדי. גם אנשים מן הישוב יכולים היו להרשות לעצמם לרכוש חלקת קרקע צנועה; אולם בימינו רכישת קרקע למטרות שהוזכרו, נמצאת הרחק מהישג ידם גם אלו שהצליחו לצבור מעט כסף בכיסם. מסיבות אלו ואחרות, ישנן חברות המתמחות ועוסקות באיתור שטחים למכירה ויסייעו לכם למצוא דיל התפור למידותיהם וליכולותיכם הכלכליות.

מגרשים למכירה באזור פסטוראלי – יש יאמרו "כמעט שוויצריה"

יותר ויותר אנשים שהורגלו לחיים בעיר הגדולה והסואנת, מתחילים להביע עניין ברכישת קרקעות באזורי מושבים. מדובר באזורים אטרקטיביים, כיוון שאנשים החלו מואסים בחיים הלחוצים והמזוהמים באזור הצפוף של גוש דן; כמה ניתן לחיות ולסבול את החיים האורבאניים הבלתי-מתפשרים, המאלצים אותך לספוג ולספוח עשן מכוניות ולשמוע את צפירות הרכבים באופן כמעט רציף? בוודאי שרבים יעדיפו את השטח הפסטוראלי, כדי להשיב לעצמם את השקט הנפשי שאבד לו עם השנים.

מסיבות אלו, מגרשים למכירה הפכו למבוקשים יותר מאי פעם. אל תחששו ודאגו לבצע בחינה והערכה מדויקת של העסקה שאולי תבצעו. דאגו ללמוד אודות ערך המגרש בעבר ומגמת המחירים בעתיד – ייתכן שתהיו מעוניינים למכור את המגרש בעתיד ולכן כדאי ללמוד אודות הביקוש באותו אזור.